måndag, juni 20, 2011

2:a dagen i Mosel

Började dagen med en liten löp runda bland vinstockarna! Skorna trycker på min onda tå, men jag ignorerar smärtan! Det var jobbigt för det är rena backträningen, men det är bara kul.
Därefter blev det en bilfärd längs Mosel till Trier. Vi hade moln o regnet hängde i luften. Men det är helt ok när man kollar in en så vacker stad med massor av blommor o utsmyckningar.
Mats är på språng... shopping!!!! ...Bara skoja.
Det blev fika i alla fall, fast vi fick sitta in...:(
Gott kaffe med en god bulle.
Vi i vinkällaren på hotellet där vi bodde, guidad runda bland flaskor o en massa "skräp", ja det var faktiskt väldigt rörigt där. Och min skoltyska räckte inte långt i att förstå "farfar"
Vin provningen däremot var mycket trevligt, jag beställde 12 goa viner att ta med mig hem..:)
Sen efter denna glädje stund var det dax att äta middag, stämningen var lite högre, undra varför?...:)

Inga kommentarer: