tisdag, december 24, 2013

Julafton

Jag har jobbat inatt, så jag fick vakna till riktigt i soffan framför "Kalle Anka o hans vänner" och med ett glas glögg, mysigt.


Därefter hjälpt alla till med att värma maten o duka fram.


Det var ägg, sill o Jansons, lite varmrökt lax,
Brunkål o skinka, köttbullar, prinskorv,revbensspjäll


Nu julklappsutdelning, jag fick många paket :-)
En väska från Panduro, hansfree till bilen, sladdlösa hörlurar, trådlösa högtalare till Iphonen, liten gratängform från Titis föräldrar, en våg (ja, jag hade önskat mig en) jag är jätte glad för allt.


Mats fick stora paket, bla en kontorsstol o borrmaskin, små magneter, små borr o "tennsug" o en skjorta.


Rickard, som traditionsmässigt delade ut klapparna, fick 2 böcker, strumpor o kalsonger, klocka trådlösa högtalare till sin Ipone, mm


Titi fick kokbok, presentkort på Väla, hårband, mm dom fick oxå vars sitt badmintonrack.


Och under tiden fick Zippo nöja sig med att busa lite med banden.
Tazz låg o myste på Rickards rum, mätt o belåten efter all skinka han fick vid bordet.


Mats körde Rickard o Titi till tåget vid 22, men innan dess hade jag o Titi smakat några "Jul Tequila"

Inga kommentarer: