fredag, februari 04, 2011

Fredags sång :I :) :D

I fredags på badminton banan fick jag lov att sjunga för min make. Jag (o Micke) vann över Mats (o Rickard) 3-0 i set!!!!
Här är texten till sången ... musik DU E MIN MAN...

Varje Fredag kl 17, att hålla tiden gör du bra
men innan dess har du handlat, druvsocker o annat
i tron om att det ska ge dej energi
Du värmer upp o viftar racken o några knäböj gör du med
så att din kropp börjar vakna, o hoppet ej sakna
om att du ska vinna boll.

Du e min man,
o du spelar nog så gott du kan.
Men det räcker inte hela vägen fram,
du missar Set på Set minsann.

Jag älskar dig,
men se bollspel e ju ej din grej.
Akta Din bak varje gång du "set"ter dig.
Det e fair play.!!!

Mia från sångkören hjälpte mig med refrängen, versen skrev jag själv.
Mats är nog inte lika nöjd som jag...:D:D:D
Sång o musikfilm kanske kommer i framtiden.

1 kommentar:

Kultur-Redaktionen sa...

Det blir nog som i många andra fall
a once in a lifetime event