tisdag, oktober 08, 2013

Heldag i Malmö

Eva  o jag gav oss iväg från våra hem 8:30 o sammanstrålade på tåget till Malmö


första stoppet blev Malmö Hus museet o en lunch där.


När vi väl gick runt där kom jag ihåg att jag har varit här förut, någon gång på 70-talet med skolan


Karta över min del av Skåne, jag bor i Öagra, Hahaha

Eva o jag i stjärnhimmeln

BMW Isetta, så söt så söt

Åhh, jag har haft en sådan Blå Puch Dakota, jag körde med den i 3 år
Eva sa, "Men det är ju min gamla cykel. Exakt lika dan."


Två "heta" brudar i värme kameran
Evas revy bonne, Bodil Andersson kände sig hemma, :-D


Det var jätte trevligt på den nyare delen av museet.
Därefter gick vi på stan o tittade i klädes affärer, galleriet Gustus.
Konstnär Rolf Reimer har gjort denna tuschteckning

Tavla för hörn, så fräckt

Ryggbiffsplanka på Restaurang Mando, mmm gott

Sist men inte minst, här är anledningen till vår resa hit, Miss Saigon på Malmö Opera. 

Så duktiga dom var, alla 57 st artister o över 35 st i orkestern.
En o annan tår föll, för det är ju en sorglig historia....



Inga kommentarer: