lördag, maj 12, 2012

:-) Göteborgsvarvet :-)

Kl är bara 7:45 o jag är på väg till Ängelholm för att möta upp Jenny o de övriga.


Ett trist väder med mycket blåst o regn, hela vägen upp till Göteborg, inget kul väder precis.  
Efter nummer lapps hämtning, inköp av nya träningskläder på Mässan åt vi jättegod Pastasallad som Jenny hade med sig.


Det blev faktisk bättre med vädret allt eftersom, molnen skingrade sej medan vi såg start o målgång för Eliten på storbilds TV.
Jag letar upp min startgrupp i år var det nr 16 med start kl 15:19 jag passerade start mattan 15:23 med andra ord är det många som är i varje grupp.

Nu var det solsken o musiken längs banan var av olika karaktärer: 
 Dragspel, Hårdrock eller bara trummor, Glädje o Heja rop.

 Avenyn: Jag har sprungit 16 km o det känns rätt så bra, har lite ont ovanför knäna bara.


Viker av  Avenyn o det händer samma sak som i fjor, jag tar bara slut, benen är tunga som bly!! Jag har sprungit ca 18 km. Det är då man tar fram mirakel medicinen: Man dricker en energi gel, som går rätt ut i musklerna, o bara efter 2-3 minuter är man på "gång eller spring" igen. :-D


4 oerhört glada o nöjda tjejer med 4 person bästa resultat.
Det är jag, Therese K, Jenny D o Anna N. med våra medaljer.
Min tid blev 2:21.14 o jag sprang ca 200 meter mer än jag skulle, skulle följt den blå linjen bättre :-) 

1 kommentar:

Yvonne sa...

Duktiga flickor!
Ont i kropparna nu? Eller