tisdag, januari 25, 2011

Jaha, efter nattjobbet var det bara att sätta igång o flytta möbler. En liten skräckslagen mus hade förvirrat sig in hos oss o kattorna skulle ha ta i stackaren. Men nu e ja katter som katter e, det ska lekas o lekas. Så fort jag flyttat en möbel och gjorde musen synlig kom tassarna igång o slog på den, sen gömde musen sig bakom nästa möbel. Innan jag (o inte kattorna) fick tag på den lille musen, stod alla saker mitt på golvet i "mitt" rum.
Jag fick tag i den lille, med handskar på, vill ju inte bli biten, och slängde ut den på gräset, där den återhämtade sig snabbt o kilade vidare...
Oj vilken röra på "mitt"rum men jag måste sova först. Så efter min sömn var det bara att städa o ställa tillbaka allt igen. När jag ändå var igång passade jag på att tvätta gardiner, moppa av tak o väggar oxå....nöjd o belåten.

1 kommentar:

Rosas blog sa...

Får man sådan energi när man jobbar natt?