tisdag, maj 11, 2010

Nu är jag less...

... nu är det dax igen. Paj kastning på gång???? Ja, nu undrar ni säkert vad som är i görningen, men det är så här.
Kl 10 ringde det på dörren. Byggnadskontorets arbetare ville mäta förrådet, och HUR det ligger på tomten. Ok sa jag bara, men varför???? Vi har fått in ett klagomål!!! Jaha, när då????? 2006!!!(låg prio, handläggare gått i pension 30/4) OK, vem har lämnat in den då??? Ja, det kan jag inte se här, du får ringa byggnadskontoret.
Sagt o gjort. Jag ringer dit. Anmälan är gjord anonymt!!!! Förvånar mig inte, tänkte jag!!!!
Jag går in till mina närmaste grannar för att prata med dem, -98 sa dom ja muntligt o dom är redo att skriva på ett papper,(Kommer i morgon från bygg...) att det är OK att förrådet ligger som det gör.
Jag har ju mina aningar VEM som lämnat in klagan, men kan aldrig bevisa något.
Jag hoppas att det löser o att vi inte behöver flytta förrådet. Dom trodde att preskriptions tiden gäller. Den som lever får se!!!

2 kommentarer:

Oban sa...

Finns det inte värre grejor att klaga på. Fan om folk kunde komma o säga till direkt istället för att hålla på flera år efteråt. Hoppas att det lösaer sig för på ett smidigt sätt. Hade jag varit dig hade jag gått in till den grannen som jag hade misstänkt och frågat?? Ta tjuren vid hornen!!

Sara Bonde sa...

Kan inte du klaga på din grannes förråd? Eller bara på din granne? Hur han är placerad på tomten =)