söndag, juli 12, 2009

Nu bär det av mot Bad Harzburg

Vi kör längs Elbe floden till en början, när vi stannade för att tanka passade jag på att ta denna vackra bild på slottet (?) i Meissen


Lite senare är det dax att fika i byn Wurzen och försöka trycka i gång GPS:n för "72:a gången". Den bara la av när vi skulle ge oss iväg från Dresden.Nu närmar vi oss målet för idag, en liten bensträckare efter en underbar väg, backe upp o backe ner genom skogen. Både en liten bäck och en smalspårig järnväg passerar vi ett antal gånger. Här står vi iallafall och trycker på GPS:n, Rosa kollar fotona hon tagit den sista timmen.
Nu är det min tur att trycka säger jag, jag gör som hemma, då är det Ctrl Alt + Del som gäller när något strular. Jag trycker på tre knappar samtidigt och TADAAA nu fungerar "skiten" igen.Mitt lilla rum på hotell Kammerkrug. Jag kunde faktiskt sitta på dass samtidigt som jag hade fötterna i duschen, nästan iallafall.Badet var stängt för dagen, det ser lockande ut, vill gärna planka in. Hit ska vi gå en av de kommande dagarna.

Inga kommentarer: