onsdag, juni 10, 2009

Arg o uppgiven

Då var det bestämt. Vi ska börja arbeta varannan helg, för det ska sparas pengar och vi är den dyra biten, så med detta arbetssättet kan man dra ner på personalen. Avtalet för natt personalen är uppsagd och i värsta fall får vi en lönesänkning med 11%.
Men vem av de "stora" bryr sig om det? Dom har ju sitt på det torra.
Näh fy f-n för Region Skåne. Jag hoppas bara att alla inom Regionen får samma direktiv för det är inte rättvist som det är nu mellan de olika sjukhusen i Skåne. Jag jobbar i alla fall på fel ställe.

4 kommentarer:

Oban sa...

Fy fan säger jag. Jag lider med dig o dina kollegor. Synd att man inte kan välja och vraka bland andra jobb för tillfället. Det är det dom vet om. Hoppas att det ordnar sig för dig.Kram

ingrid sa...

Jag har i alla fall ett jobb det är väl så man får tänka. Har det ordnat sig med jobb för dig?

Oban sa...

Än är jag inte utsparkad.Men två kollegor får flytta på sig en barnskötare och förskollärare. Fsk har ju inga problem med att få jobb värre är det för bsk hon kan bli tvingad att ta vad som helst. Tråkigt är det med alla besparingar för det drabbar bara fotfolket.

Mz B sa...

Man får hoppas att det vänder snart igen... själv tänker jag försöka vänta ute lågkonjunkturen här borta i öster... o komma hem sen när det e på väg upp igen.. vi får se hur det går... känns som saker ändras från dag till dag...